Geçici olanın değeri /Ephemeral Silhouette
bağlama göre silüetin nesne ile birlikte dönüşümü / gölge oyunları (aracın bedenin bir parçasına dönüşmesi)
örnek oyunlar: hide and seek, hırsız polis, little big planet ( customization becomes the play)
Nesne, bedensel hareket, ses
bedenin konumu ile silüetin (ya da etki etme alanının) yerini ve büyüklüğünü belirleme, ses ile silüeti (etki etme biçimini - gücünü) değiştirme / dönüştürme
nesnenin konumuna göre eşleştiği örüntünün değişmesi
Dijital ortamda mahremiyet çocuklara nasıl anlatılır?
nesne - super power - kendi kendine olmak da yeterli, çocuklara eksik hissettirmemek..
mahremiyeti iki taraflı düşünme - sharenting
hem mahrem ama aynı zamanda dijital kimliğini de yaratabildiği bir alan olması nasıl mümkün?
Privacy levels / katmanlı yapı
ev (özel) - orman, okul (yarı kamusal) - deniz, sokak (kamusal) - uzay
Konuma ve kuruluma dair ilk fikirler
strüktürün kalıcı olması, büyük bekleme alanlarında, sirkeci garı belki..
kentin farklı noktalarında birbirleriyle iletişim halinde olan, birbirlerini oyuna davet eden silüetler..
Duygular
Merak, neşe
Silüet oluşturmaya yönelik ilk fikirler ve strüktürün potansiyelleri tartışıldı.
Projenin dört aşamada geliştirilmesi kararlaştırıldı:
içerik / strüktür / teknik detay / uygulama senaryoları (yerleştirme + eğitici içerik (atölye))
Strüktür üretimi için potansiyel malzemeler belirlendi:
Dönüşüm atölyesinde süpürge sapları, 3d yazıcı ile ara elemanların üretimi ya da tesisat boruları birleşim elemanları
Ahşap atölyesinde doğrudan atık ahşap malzemelerle kare kesitli olarak üretilebileceği konuşuldu.
Atölyelerde strüktürün üretim sürecine dair görüşmelerin ardından üretimin uzun zaman alacağı öngörüldüğü için strüktürü yapmaktan bu aşamada vazgeçildi. Kolay bir üretim planı ile sadece kamerayı ve bilgisayarı içinde tutan ve kukla kollarının içinden çıktığı küçük bir box yapılabileceği konuşuldu.
Not: Atölyede bulunan tekerlekler iyi çalışmadığı ve kapaklar için menteşe bulunmadığından, tekerlek ve menteşeler dışarıdan alındı.
Etkileşimi iyileştirmek için bahçeyi büyütmek, silüetin kamera hareketine etkisini arttırmak, bahçede çokgen sayısını azaltarak takılmayı engellemek üzerine konuşuldu.
Silüetin (gölgenin) daha iyi algılanması için renginin değiştirilmesine karar verildi. Kukla versiyonda kuklanın rengi ve opaklığı üzerine çalışılması gerektiği konuşuldu.